Żylaki, pajączki i przewlekłe choroby nóg

PL_VZ_300x250_lekarzSzacuje się, że na przewlekłą chorobę żył cierpi 40% kobiet i 20% mężczyzn.

To cywilizacyjny problem, który objawia się wieczornym uczuciem zmęczonych nóg i ich opuchlizną. Pierwszym sygnałem postępującej choroby są pajączki, które pojawiają się na nogach.

Pierwsze objawy niedrożności żylnej:

– uczucie ciężkości nóg

– nocne skurcze łydek

– pajączki

– ból i obrzęk nóg

Przewlekła niewydolność żylna spowodowana jest zastojem krwi w żyłach, która cofa się z powodu źle funkcjonujących zastawek. Zalegająca w żyłach krew i zwiększone ciśnienie sprawia, że na nogach pojawiają się żylaki.

Składniki, które wspomagają pracę żył:

Diosmina – korzystnie wpływa na elastyczność, wytrzymałość ścian żył i pomaga w walce z żylakami. Zmniejsza uczucie ciężkości nóg i ich obrzęki. Poprawia krążenie w naczyniach włosowatych i działa przeciwzapalnie.

Wyciąg z kasztanowca – zapobiega powstawaniu żylaków. Zawarta w nim escyna działa przeciwzapalnie, uszczelnia ścianki naczyń włosowatych i poprawia ich elastyczność. Zwiększa również napięcie ścian żył, jednocześnie zmniejszając ich pojemnosć.

Ekstrakt z liści winorośli – pomaga utrzymać prawidłowy przepływ krwi w żyłach i jej prawidłowe ciśnienie. Dodatkowo uszczelnia naczynia włosowate i niweluje uczucie ciężkich nóg.

Witamina C – przyczynia się do utrzymania prawidłowej budowy i funkcji naczyń krwionośnych. Dodatkowo chroni błony naczyń włosowatych przed działaniem wolnych rodników i działa przeciwzapalnie.

Rutyna – przeciwdziała kruchości i pękaniu naczyń krwionośnych. Wzmacnia i uszczelnia naczynia włosowate. Poprawia przepływ krwi w żyłach i zapobiega obrzękom nóg i zapaleniom żylnym.

Witamina K – jest odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie procesu krzepnięcia. Usprawnia przepływ krwi w żyłach, działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo.

Porady dla cierpiących na choroby nóg:

Jedz dużo warzyw, owoców i produktów bogatych w błonnik. Zastąp tłuste, smażone potrawy chudym drobiem, nabiałem oraz rybami. Wyeliminuj z diety nadmiar cukru i soli.

Ćwicz co najmniej 30 minut dziennie. Możesz jeździć rowerem, pływać i uprawiać nordic walking. Pamiętaj, aby ćwiczenia wykonywać w umiarkowanym tempie, nie obciążając przy tym nóg. Dostosuj trening do własnych możliwości i stanu zdrowia.

Masuj nogi przed snem i rano po przebudzeniu. To pobudzi Twoje mikrokrążenie żylne. Wykonuj okrężne ruchy i kieruj się od stóp aż do pachwin. Pomocna w masażu może być rękawica do kąpieli lub gąbka.

Stosuj preparat Varicoz, aby kompleksowo zadbać o kondycję żył. Naukowo opracowana formuła, oparta na ekstraktach z roślin, witaminach i składnikach poprawiających mikrokrążenie żylne, utrzymuje żyły w dobrej kondycji oraz usprawnia ich działanie. Dowiedz się więcej>>>

Trener, coach, konsultant, mediator, pedagog, autor książek, kursów i szkoleń Przemysław Pufal