f2d7c0262060d24142101d7f519ebaa0Prawdą jest to, że aby schudnąć trzeba jeść często, ale mniejsze posiłki, ale nie wolno się głodzić! Optymalna ilość w ciągu dnia to 5 – 6 małych posiłków. Dzięki takiemu postępowaniu wzrasta metabolizm, organizm lepiej gospodaruje podarowanymi mu kaloriami i nie stara się za wszelką cenę odkładać ich w postaci tkanki tłuszczowej. Poza tym małe i regularne posiłki pozwalają na utrzymywanie stałego poziomu cukru we krwi. Dzięki temu nie będziesz mieć napadów głodu, które nie sprzyjają odchudzaniu się. Stały poziom cukru to również czynnik ograniczający wydzielanie insuliny, a hormon ten przyczynia się do budowania tkanki tłuszczowej.

Pamiętaj, że waga szybciej rośnie u osób, które jedzą na przykład tylko 2 posiłki w ciągu dnia, niż u tych, które tę samą ilość kalorii spożywają w 5 – 6 mniejszych porcjach dziennych.

Ważne są również w miarę stałe pory spożywania posiłków, które sprzyjają utrzymywaniu odpowiedniego poziomu glukozy we krwi. 

ZOBACZ: Jak znaleźć miłość na całe życie - Poradnik dla samotnych serc

 

Trener, coach, konsultant, mediator, pedagog, autor książek, kursów i szkoleń Przemysław Pufal

3 thoughts on “Jak często jeść – ile posiłków dziennie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge