Aby skutecznie walczyć ze swoimi lękami, musisz nauczyć się je identyfikować, czyli zdawać sobie sprawę, że to właśnie one pojawiają się w konkretnym momencie.

Jeśli masz problemy z identyfikacją swoich lękowych myśli, oto strategie:

– zadawaj sobie te pytania,

– zwracaj uwagę na zmiany nasilenia swojego lęku, nawet na te najmniej zauważalne: o czym w tej chwili myślę, jak się zmieniło moje myślenie w ciągu tych kilku minut,

– pamiętaj, że większość lękowych myśli można wyrazić za pomocą „przypuszczeń” – co się moim zdaniem może wydarzyć, co ta osoba mogłaby o mnie pomyśleć,

– czasami myśli lękowe mają charakter ogólny: czy boję się że inni uznają mnie za niekompletnego, niemądrego, nudnego, gorszą,

-jeśli obawiasz się, że inni zauważą Twoje objawy lęku lub zdenerwowania, spróbuj określić które z tych objawów mogą najbardziej rzucą się w oczy,

– czy myślisz, że zasługujesz na to, by inni Cię oceniali a Twoje wady są prawdziwe: a jeśli ta osoba nie będzie chciała się ze mną spotkać, co to dla mnie oznacza? jakie straszne wady we mnie odkryła? 

12ee1f93969946fb1d2f1b907ae26d39Ćwiczenie:

Zidentyfikuj i zanotuj swoje lękowe myśli. Zapisuj na bieżąco. Nazywaj je zgodnie z tymi strategiami>>>

  ZOBACZ: Dogadaj się! Kurs skutecznej komunikacji

Trener, coach, konsultant, mediator, pedagog, autor książek, kursów i szkoleń Przemysław Pufal

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge